WebApp. Dijital Pazarlama - Sosyal Medya Danışmanlığı hizmeti ile dijital dünyada yanınızda.
Sosyal Medya Danışmanı Ne Demektir?
Teknolojinin ilerlemesiyle birlikte sosyal medya kullanımı da giderek artar bir hale geldi. Bu artıştan yararlanmak isteyen ve buradaki büyük kitleleri kendi lehine kullanmak isteyen markalar, sosyal medya kullanıcıları ile iş birliği içinde çalışmaya başladılar.
Bu sayede markalar seslerini daha geniş bir platformda duyurma imkanına sahip oldular. Hal böyle olunca sektöre hakim olmayan markalar piyasadaki rakiplerinin gerisinde kalmamak ve daha aktif kazanç sağlayabilmek için sosyal medya danışmanlarından yardım almaktadır.
Sosyal medya danışmanı ya da sosyal medya uzmanı olarak bilinen kişiler; hem markanın bilinirliğini hem de satış yapmasını arttırıcı nitelikte politikalar uygulamak üzere çalışmalar sağlar.
Geliştirdikleri pazarlama fikirleri sayesinde hedef kitle ile aralarında daha yakın bir bağ kurmaktadırlar. Kurumlar, markalar ve firmalar daha özgün ve yaratıcı fikirlere sahip olan danışmanlar ile müşterilerine sosyal medya üzerinden ulaşmayı hedeflemektedir.
Bundan dolayı, işletmeler daha donanımlı ve alana daha hakim olan kişilerin rehberliğine gereksinim duyar.
Sosyal Medya Danışmanı Ne Yapar?
Sosyal medya danışmanları bütünsel bir bakış açısıyla yaklaşarak sosyal medya üzerinde oluşturdukları algı yönetimiyle markalara imaj sağlamaktadır.
Danışmanların yapmakla yükümlü oldukları bazı görevler vardır.
Sosyal medya danışmanında olması gereken özellikler nelerdir?
Üretken, donanımlı ve dinamik bir yapıya sahip olması gerekir. Sürekli canlı ve hareketli olan bu piyasada aktif bir rol almalıdır. Markalar ile direkt iletişim halinde olduğu ve sektöre yön verecek müdahalelerde bulunduğu için iletişiminin kuvvetli olması gerekmektedir. Aynı zamanda çalıştığı markanın sosyal medya hesaplarını iyi analiz edebilmelidir. Sosyal medya nedir, nasıl kullanılır, nasıl yönetilir? gibi soruların cevabını verebilmelidir. Bunları öğrenmek için verilen sosyal medya uzmanlığı eğitimi gibi ilgili eğitimleri alarak kendilerini daha donanımlı bir hale getirebilirler.
Halihazırda bir hesaba sahip olmayan işletmelerin hesaplarının kurulması noktasında da etkin bir rol alır. Bu hesapların eksik kaldığı noktaları tespit ederek iyileştirmeler yapması hem marka için hem de danışmanın alanda başarısı için oldukça önemlidir. Markanın sosyal medya hesabı, bilinirlik ve tanıtım açısından kritik bir noktadır. Bu yüzden dikkat çekici ve anlaşılır içerikler oluşturulmaya özen göstermek gerekir.
Sosyal medya danışmanı bir nevi rehberlik görevi de gördüğü için markanın web sitesi, adresi, logosu, iletişim bilgileri ve benzeri verilerin de sosyal medya üzerine eklenmesinden sorumludur.
Organik bir kitleye hitap etmeyi odak noktası kabul ederek etkileşimi yüksek tutmaya çalışmalıdır. Gelen etkileşimler sayesinde oluşan performansı yorumlayabilmeli, analiz ederek firmaya sunabilmelidir.
- Günün hangi saatlerinde paylaşımlar daha fazla kitleye hitap ediyor?
- Haftada kaç kez ve hangi zamanlarda gönderiler paylaşılmalı?
- Paylaşılan bu gönderiler ve yazılı metnin uyumu nasıl olmalı?
gibi pek çok soru işaretini giderici yönlendirmelerde bulunur.
Markanın tanıtılması ve bilinirliği konusunda yapması gereken yönlendirmeleri yapmadan önce sektör araştırması yapması gerekir. Danışmanlığını yaptığı firmanın hangi iş sektöründe olduğu, hangi aralıktaki kitlelere daha çok hitap ettiğini tespit etmesi izlenilecek yolun oluşturulmasında önemlidir. Hatta demografik veriler üzerinden de yapılan çalışmaların seyri planlanabilir.
Son olarak kendi çalıştığı firma dışında, rakip firmalar hakkında da bilgi sahibi olması ve kıyaslama yapması gerekir. Bu karşılaştırmalar sayesinde yapılacak iyileştirmeler veya revizeler de daha sağlıklı bir şekilde tespit edilmiş olacaktır.
Sosyal Medya Danışmanlığı Neden bu kadar gereklidir ?
Markaların, ürünlerin veya şirketlerin sosyal medyadaki varlıklarını yönetir. Müşterilerin isteklerine yönelik iletişim strateji oluşturur. Düzenli olarak sosyal medya için yapılan faaliyetlerin raporlaması ve analizini yapar.
Sosyal medyada bilinirlik sağlayarak, sürekli müşteri elde etmeye yönelik faaliyetlerde bulunur.Hedef kitleye uygun takipçiye ulaşır. Hedef kitleye hitap edecek uygun içerik üretir ve geliştirir...