Loader

Hizmetler

WebApp. Dijital Pazarlama - Influencer Marketing hizmeti ile dijital dünyada yanınızda.

Influencer Nedir?

Influencer, belirli bir hedef kitle ile iletişim kurabilen, onlarda istek uyandıran ve eyleme geçmelerini sağlayan; kişisel algıları, görüşleri ve tercihleri etkileyebilen kişilerdir.

Bu etkiyi sağlamak mümkün mü diye düşünüyorsanız, influencer'lar herkese değil belirli segmentlere odaklandıkları için böyle bir etki yaratmaları mümkündür.

Influencer'lar belirli bir grupla nasıl ilişki kuracaklarını bildikleri için kitlelerine bir şeyler önermek ve onlardan bir talepte bulunmak için ilgili bir sese sahip olur.

Influencer'lar uzun bir süre önce ünlü sporcular, büyük film yıldızları, tanınmış şarkıcılar ve top modeller olarak görülürdü.

Ancak bugün, önemli bir platform olan sosyal medya sayesinde influencer'lık kavramı da oldukça değişime uğradı. Artık ünlü olmayan sıradan insanlar da, büyük kitleleri etkileyebilecek hale geldi.

Markaların Influencer Seçerken Dikkat Ettikleri Noktalar;

1. Marka ile Alakalı Profiller Seçmek

Bu kampanyanın doğru hedef kitleye ulaşmasını sağlar. Influencer olarak kullanılacak kişinin takipçi kitlesinin ürüne hitap etmesi gerekir. Bunu bağlayıcılık olarak nitelendirebiliriz. Hedef kitle ve ürün arasında bir bağlayıcılık varsa doğru hedef kitleye hitap edilir. 

O yüzden seçilen Influencer hedef kitlesi markanın hedef kitlesi ile benzer olmalıdır.

2. Hedef Kitleye Uygun Yüksek Erişim Sayısına Ulaşan Influencer ile Anlaşmak

Hedef kitlenin ürün tanıtımına en hızlı ve en kolay erişimi sağlayabilmesi için Influencer olarak kullanılan hesapların erişiminin kolay ve yüksek hesaplar olması gerekir. Erişim Influencer pazarlama da en önemli noktalardan biridir. Etkileşimi yüksek bir Influencer hesabı ile istenilen geri dönüşler alınabilir ama burada en önemli noktalardan biri ne kadar takipçisi olursa olsun bir influencer seçiminde etkileşim sayısının daha önemli olduğudur. 

Organik takipçisi bulunan bir instagram profilinin etkileşim sayısı yüksek olurken, takipçi satın alınan bir profilin etkileşim sayısı daha az olacaktır.

Influencer Marketing Nedir?

Influencer marketing, hedef kitleyle bağlantı kurmak için markaları influencer'larla ilişkilendirme stratejisidir. Nişleri ve konuşma yetenekleri sayesinde, influencer'lar bazı markaların temsilcisi olarak görülür.Büyük ya da küçük fark etmeksizin herhangi bir marka böyle bir etkiye güvenebilir. 

Bu strateji ile herhangi bir kitleye ulaşmak mümkündür, çünkü influencerlar sadece milyonlarca takipçisi olan kişiler değildir. 

Bazı mikro-influencer'lar, takipçi sayıları 500.000 ile 1 milyon arasında değişen makro influencer'lara göre, daha küçük nişlere ulaşır, ancak daha düşük bir hedef kitleye sahip markalardan yararlanarak yüksek düzeyde dönüşüm sağlayabilirler.

Influencer'lar genellikle markaların ortağı olarak markaların ürün ve hizmetlerini hedef kitlelerine tanıtmaya yardımcı olurlar. Influencer'ların en büyük avantajı, bir niş ile iletişim kurma yetenekleridir. Influencerlar, belirli içerikler üreterek hedef kitlelerini oluştururlar. 

Farklı İş Birliği Biçimleri

Influencer pazarlamada farklı ortaklık biçimleri vardır. Bazı influencer'lar yalnızca ürün veya hizmetlerden ücretsiz olarak yararlanarak hedef kitlelerine ürün veya hizmeti anlatırlar.

Ancak influencerlar için en karlı seçenek, markalarla sözleşme imzalamaktır. Bu şekilde gerçek bir temsilci olurlar ve markayı sürekli olarak tanıtmaları için ödeme alırlar. 

Böyle bir durumda, influencer'lar kitlesel kampanyalar yapmaya başlar ve markalar için önemli temsilciler haline gelir. Ayrıca, markaların pazarlama kampanyalarının bir parçası olan ve her zaman onları tanıtmayı amaçlayan belirli içerikler oluşturmaya başlarlar.

Marka Elçisi Olmanın Rolü

Influencer pazarlamadan bahsederken, bazı kişilerin marka elçisi olduğunu da unutmamak gerekir. Bazı infuluencer'lar imajları markayla ilişkilendirilecek büyük öneme sahip kişiler olarak seçilir. Bu belki de bir influencer'ın ulaşabileceği en yüksek seviyedir, çünkü sözleşmeli olduğu sürece resmi bir marka temsilcisi olurlar.

Artık ara sıra kampanyalarda yer almazlar, her zaman şirketin hizmetinde olan bir pazarlama stratejisinin önemli bir parçası haline gelirler. Bir marka elçisi olarak, influencer'ın birincil misyonu markanın erişimini ve etkileşimini artırmaktır. 

Bu, sadece ürün ve hizmetleri değil, aynı zamanda markayı, değerlerini ve temsil ettiği her şeyi hedef kitle için tanıtmayı içerir.

Influencer Marketing Nasıl Çalışır?

Bazı temel kavramlar, infleuncer marketing stratejilerini şekillendirir. Bir kitleye ulaşmanın farklı yolları vardır. 

Influencer'lar, her zaman kitlenizin bu kanallardan hangisinde olduğunu göz önünde bulundurarak farklı platformlarda her türden içerik üretir. Markaların ayrıca ürün ve hizmetlerinin tanıtılmasını istedikleri içerik türlerini de göz önünde bulundurmaları gerekir. 

Bu sayede takipçiler kampanyaları mükemmel bir şekilde anlayabilir ve görselleştirebilir.

Başlıca içerik türleri aşağıdaki gibidir:

  • Instagram gönderileri ve hikayeleri
  • Diğer sosyal medya platformlarındaki gönderi ve hikayeler (Linkedin, Facebook, Pinterest vb.)
  • YouTube vlog'ları;
  • Podcast'ler 
  • Blog yazıları
  • Twitch yayınları
  • Pazar Segmentleri
  • Herhangi bir kısıtlama yoktur, ancak bazı pazarlarda influencer'lar genellikle 
  • daha fazla erişime sahiptir.
  •  Ana pazar segmentleri aşağıdaki gibidir: 
  • Moda ve güzellik
  • Spor dalları
  • Teknoloji
  • Oyunlar
  • Yemek ve sağlık
  • Siyaset ve haberler

Etki Düzeyi

Influencerlar, yalnızca tüketim arzusunu teşvik etmek için markaları temsil eden kişiler değildir. Birçoğu için, fikirleri en alakalı kısımdır ve bu da onları infleuncer yapan şeydir. 

Bu nedenle, aşağıdakiler gibi farklı şekillerde güvenilirliğe yol açabilecek farklı influencer seviyeleri vardır:

  • Ünlüler
  • Gazeteciler, uzmanlar ve akademisyenler gibi kilit kanaat önderleri
  • Bir konuda uzman olanlar
  • Sporcular
  • Müzisyenler

Influencer Marketing Stratejisi Nasıl Oluşturulur?

Influencer pazarlamanın ne olduğunu bilmekten daha önemli olan şey, bir strateji oluşturmanın temel adımlarını anlamaktır.

Aşağıda influencer pazarlama ile ilgili strateji oluştururken dikkate almanız gerekecek adımları bulabilirsiniz. 

1. Kitlenizle bağlantı kuran bir infleuncer seçin

Marka kişiliğiniz üzerinde güçlü bir etkisi olan, çok sayıda insana ulaşabilecek ve onlarla bağlantı kurabilecek bir infleuncer seçmeniz gerekir. Ayrıca segmentinize uygun olsa bile, influencer'ın ne tür içerik oluşturduğunu da kontrol edin. Bu, seçtiğiniz kişinin markanızı ve ürünlerinizi en iyi şekilde tanıtmasını sağlar.

2. Pazarlama kampanyanızı ayarlayın

Influencer'ın ürün veya hizmetlerinizi tanıtabileceği kampanyalar için farklı olasılıklar vardır. Bir elçi olarak her zaman markayı ve ürünlerinizi güçlendirerek sürekli çalışmalar yapabilirler. Öte yandan, influencerlar zaman zaman lansman kampanyaları ile yeni ürünler de tanıtabilir.Bu olasılıkları göz önünde bulundurarak her zaman iyi tanımlanmış bir plan hazırlayın. Bu planlar, markaların influencer pazarlama stratejilerden en iyi şekilde yararlanmalarını sağlar.

3. Sonuçları ölçün

Sonuçları ölçmek, herhangi bir pazarlama stratejisinin temelidir ve influencer marketing'de de durum farklı değildir. Bu nedenle, birlikte planladığınız eylemler için markanız için ne kadar değer ürettiklerini ölçün. Örneğin, iyi bir yatırım getirisi, infleuencer pazarlama planınızın işe yaradığını gösterir.

Siz de Influencerlarımızdan biri olmak veya bir Influencer ile birlikte çalışmak istiyorsanız bizimle iletişime geçebilirsiniz...