WebApp. Dijital Pazarlama - Google Seo - AdWords hizmeti ile dijital dünyada yanınızda.
SEO Nedir?
SEO veya arama motoru optimizasyonu, web sitelerinin organik (ücretli olmayan) aramalarla arama motorlarında iyi sıralanacak şekilde optimize etme işlemidir.
Başka bir deyişle, web sitenizin Google gibi platformların aradığı belirli ipuçlarını karşılaması gerekir. Google, arama yapanlara olumlu bir kullanıcı deneyimi sağlamak istediğinden, mümkün olan en iyi bilgileri sunmak ister.
SEO, esasen, arama motorlarının içeriğinizi belirli bir arama sorgusu için web'deki en iyi bilgi olarak tanımasını sağlama sürecidir.
SEO Neden Gereklidir?
SEO sürecinde potansiyel kullanıcıların arattığı kelimeler analiz edilmelidir. Kelimelerin tespit edilmesi web siteye dönüşüm gelmesini sağlar. Kelime analizi yapılırken Semrush, Kwfinfer, Ahrefs gibi SEO araçları kullanılır.
Daha sonra potansiyel kullanıcıların ne şekilde bir arama yaptığı ne aradığı ne için aradığı iyi bir şekilde sorgulanmalıdır.Sorgulama yapılırken sıklık, rekabet ve alaka düzeyleri göz önüne alınmalıdır. Kelime analizi yapıldıktan sonra rakip analizi yapılmalıdır.
Yapılan analizde hedeflenen kelimeler belirlendiğinde SEO yapılan web sitenin bu kelimelerde yer alıp almadığına, kaçıncı sırada olduğuna bakılmalıdır. Bu süreçte bir site analizi de yapılmalıdır, site analizi yapıldığında eksik ve yanlış yapılan uygulamalar düzeltilmelidir.
Bunlar arasında web sitenin;
- Title
- Description
- Heading etiketleri
- Mobil uyumlulukları
- Site hızı
yer alır.
Sık kullanılan kelimelerin anahtar kelime olarak belirlenmesi, bu düzenlemelerin yapılması SEO kriterleri arasında bulunur ve bütün bunların yapılması SEO optimizasyonu yapılan web sitesinin arama motorunda ön sıraya çıkmasına yardımcı olur.
SEO, internet kullanıcıları ve arama motorlarıyla iyi geçinmeyi amaçlar bunun nedeni kullanıcı deneyimini artırmak ve iyileştirmektir.
Öncelikle kullanıcıların arama niyetleri öğrenilmesi gerekir. Kullanıcıların bir bilgiye, çözüme ve cevaba olan ihtiyaçları, anahtar kelimeleri arama motoruna yazma olasılığı, ilk sonuçları geçme olasılığı, bir ya da daha fazla web siteye giriş sağlamak, aranan içeriği bulabilmek için web sitesinde gezinmek gibi kullanıcı niyetleri belirlenebilir.
Arama motorları gelişim gösterdikçe SEO stratejisini uygulamakta kolaylaşmıştır. Kanal Gruplamaları: Kanal gruplaması ile trafiğin kaynakları ortaya çıkarılır. Kaynaklara bakılarak her bir kaynaktan ne kadar etki edildiği öğrenilir.
Organik trafiğe, ücretli reklamlara, sosyal medya kanallarından e-ticaret sitesine ne kadar ziyaretçi geldiğine, içeriklere ne kadar ilgi gösterildiğine dikkat edilmelidir.
SEO nasıl yapılır?
Bu apaçık görünse de, SEO'nun en iyi uygulamalarını uygulamanın ilk adımının olağanüstü bir web sitesi oluşturmak olduğunu belirtmek önemlidir. Web sitenizin kolayca gezilebilir olduğundan, harika bir kullanıcı deneyimi sağladığından ve iletmek istediğiniz bilgileri net bir şekilde sunduğundan emin olun.
Bu, arama yapanların sorgularına mükemmel bir yanıt sağlamak için doğru yolda başlamanızı sağlar. Ancak SEO, profesyonel görünümlü bir web sitesinden çok daha fazlasıdır. İşte hesaba katılması gereken en önemli SEO taktiklerinden birkaçı:
- Anahtar kelime araştırması
- Mobil uyumluluk
- Sayfa hızı
- Otoriterlik
- Dış bağlantılar
- İç bağlantılar
- Meta veriler
- Alternatif metin
SEO İle Ücretli Reklamların Arasındaki Fark Nedir?
SEO arama motorlarında web sitenizin üst sıralarda çıkmasını organik bir şekilde sağlarken, Adwords reklamları ise üst sıralarda ücret vererek var olmanızı sağlar.
SEO için bir şekilde ücret ödemeniz gerekmez fakat ücretli reklamlar arama motoru optimizasyonuna nazaran maliyetlidir.
Google Ads Nedir?
Google Ads, Google aracılığıyla ulaşılabilen her yerde reklam yayınlamanızı sağlayan bir reklamcılık hizmetidir.
Pek çok arama motoru bu hizmeti sunsa da Google'ın Türkiye'de açık ara en çok kullanılan arama motoru olması, bu hizmeti e-ticaret siteleri için daha önemli hale getirmektedir.
Kullanıcılar satın alacakları ürünleri, gidecekleri yerleri ve belirli konularda ne yapacaklarını Google'da ararlar.
Google Ads aracılığıyla verilen reklamlar; reklam veren sitenin ürün ve hizmetlerini alakalı aramalarda veya konumlarda gösterilmesine yardımcı olur.
Hem masaüstünde hem de mobilde kullanılması mümkün olan bu hizmet ile web sitenize ziyaretçi çekebilir, potansiyel müşteriler ile iletişime geçilebilir ve satışlarınızı artırabilirsiniz.
Reklam performansının kolay ölçülebilir olmasıyla da e-ticaret sitelerine cazip gelen Google Ads, reklamlarınızın ne gibi etkiler yarattığını da size söyler.
ROAS metriği hesabı yapabilmenin mümkün olduğu bu sistemde, elde ettiğiniz kazancın reklam maliyetine olan oranını görebilir ve gelecekteki reklam stratejilerinizi daha güçlü bir hale getirebilirsiniz.
Farklı reklam modellerini bir araya getiren Google Ads, e-ticaret işletmelerinin büyümesine katkıda bulunan bir hizmettir. Bu hizmet ile reklam vermek isteyen kişi ya da kurum başlık, reklam metni, görsel, bağlantı (URL) gibi detayları girerek basitçe reklam oluşturabilir. Fakat bu işin de incelikleri vardır ve verilen reklamın gider kalemi değil, gelir kapısı olmasını sağlamak için bazı detaylara dikkat edilmesi gerekir.
Google Ads kullanımında reklamın gösterileceği ülke ve şehir, gün ve saat, yaş ve cinsiyet gibi demografik ayarlamalar da yapılabilir. İhtiyaçlar ve hedef kitle doğrultusunda en ideal reklam modelini seçmek ve tüm detayları titizlikle ayarlamak, Google Ads ile minimum maliyet, maksimum kazanç sonucuna ulaşmanın temel prensiplerindendir.
Google Ads reklamları arama motorunun sonuç sayfasında, haritalarda, Gmail'de, Google Play'de, YouTube'da ve web sitelerinin reklam için ayrılmış bölümlerinde gösterilir.
Reklam Metni Hazırlamak
Reklamınızda kullanacağınız metnin reklamınız ile alakalı, açık ve net, teşvik edici ve ilgi çekici olması gerekir. Metinde e-ticaret sitenizi farklı kılan "ücretsiz gönderim", "ürün çeşitliliği" gibi detaylara yer vermelisiniz.
İndirim, kampanya, hediye gibi tekliflerinizden bahsetmelisiniz. "Satın alın", "Hemen arayın" gibi harekete geçirici mesajlar ile birlikte anahtar kelimelerinize yer vermeyi de unutmamalısınız.
Reklam Uzantılarının Ayarları
Reklam uzantıları ise mevcut ya da potansiyel müşterileriniz ile reklam yoluyla iletişime geçmenizi sağlar. Arama ağı reklamınıza ekleyeceğiniz uzantılar sayesinde, reklamınızı gören kullanıcılar sizinle iletişime geçebilir. Hedef kitlenize ve ihtiyaçlarınıza göre seçebileceğiniz uzantılar şöyledir:
- Site bağlantısı
- Açıklama metni
- Telefon
- Ek açıklamalı snippet
- Uygulama
- Mesaj
- Promosyon
- Potansiyel müşteri formu
- Fiyat
- Yer
Reklam Vermeden Önce Dikkat Etmeniz Gerekenler Nelerdir?
Google Ads üzerinden reklam vermek son derece kolay bir hale gelmiş durumdadır. Fakat yine de dikkat etmeniz gereken bazı detaylar vardır. Satışlarınızı sadece reklam vererek değil, ancak "doğru" reklam vererek artırabilirsiniz.
Bunun için sağlam temeller üzerine kurulmuş bir ön çalışma yapmak faydalı olabilir.
Reklam Verme Hedefinizi Belirleyin
Reklam vermeden önce, neden reklam verdiğinizi bilmelisiniz. Bu noktada vereceğiniz reklamdan elde etmek istediğiniz temel sonuca göre bir hedef seçmelisiniz. Seçeceğiniz hedef ürün satışı ya da web sitesi trafiği olabilir.
Rakiplerinizin Durumunu İnceleyin
E-ticaret, rekabetin yüksek olduğu bir ortamdır ve rakiplerinizin durumundan haberdar olmanız, daha etkili reklam stratejileri izlemenize yardımcı olur. Rakiplerinizin durumunu incelerken Google Ads hesabınız ile ulaşabileceğiniz açık artırma bilgileri istatistiklerine göz atabilirsiniz. Ya da reklam vermek istediğiniz anahtar kelimeleri Google'da aratarak hangi firmalar ile rekabet edeceğinizi ve onların reklam içeriklerini görebilirsiniz.
Reklam Bütçenizi Optimize Edin
Google Ads, reklam bütçenizi optimize edebileceğiniz bir alan sunar. Bu adımda, reklam verme hedeflerinizi göz önünde bulundurarak bir optimizasyon gerçekleştirebilirsiniz. Bütçenizi reklamların gösterim, satış ya da trafik çekme odaklı olmasını ayarlamak için kullanabilirsiniz.
Google Ads Kitle Hedefleme Nedir?
Google Ads kitle hedefleme, reklamlarınızın doğru kişi gruplarına gösterilmesinisağlayan bir uygulamadır. Kitle hedefleme sayesinde reklamlarınızın ulaşacağı kullanıcıları ilgi alanları,yaptıkları aramalar, alışkanlıklar, demografik özellikler ve e-ticaret siteniz ile yaptıkları etkileşimler doğrultusunda belirleyebilirsiniz. Kitle hedefleme listeleri, Google'ın sahip olduğu veriler ile oluşturduğu kullanıcı gruplarını içerir.
Pek çok farklı değişkene uygun kitle hedefleme yapmak mümkündür. Söz konusu listeler "araç satın almak isteyenler", "üniversite mezunları", "evlilik" gibi spesifik konular dahilinde de belirlenebilir. Google'ın otomatik kitlelerini kullanabilmenin yanında kendi kitlenizi de hesabınıza yükleyebilirsiniz.
Google Analytics ürünü sayesinde sitenizi ziyaret eden kullanıcıları Ads hesabınız üzerinden hedefleyebilirsiniz. Elinizde bulunan e-mail veya telefon numarası gibi listelerinizi de Ads hesabınıza yükleyerek hedef kitlenize reklam gösterimi yapabilirsiniz.
Tüm bu karışıklık ve yoğunluğun arasında sitenizin reklam ve seo işlemleri ile ilgilenebilecek güvenilir birini arıyorsanız, yanınızda WebApp...