WebApp. Facebook, Instagram, Youtube, Twitter, Linkedin, Snapchat, TikTok - Sosyal Medya ve Önemi hakkında sizi bilgilendiriyor.
Neden Sosyal Medya, Sosyal medyanın faydaları, Sosyal medyanın önemi, Sosyal medya pazarlaması, Sosyal medya profiliniz nasıl olmalı" gibi konulara değindik.
Neden Sosyal Medya?
Gelişen ve değişen Teknoloji Dünyasında artık herkesin bir sosyal medya hesabı var. Gerek iş gerek kişisel amaçla kullandığımız sosyal medya evreni artık hayatımızın önemli gerekliliklerinden birisi haline geldi.
Sosyal medya bu kadar aktif ve yaygın olmasının asıl sebebi insanların hayatını kolaylaştırıyor ya da keyif veriyor olmasıdır. İnsanlar için sosyal medyayı gıda gibi vazgeçilemez oldu diyebiliriz.
Sizler de farkındasınız, işletmenizi sosyal medyada pazarlamanız gerekiyor.
Sosyal medya artık tüm işletmelerin kendileri için bir pazarlama aracı. Bir milyardan fazla insan bugün Facebook kullanıyor. İstatistikler, dünyada her 3 yetişkinin 2'sinin sosyal medya kullandığını gösteriyor.
Bu da sosyal medya kampanyası olmadan, potansiyel müşterilerinizi kaybedebilirsiniz anlamına geliyor.
Sosyal Medya size daha geniş bir alana açılma fırsatı sağlar.
Sosyal medya size, ulaşmak istediğiniz müşteri portföyünüzü belirlemenizde yardımcı olur.
Arama motorları (Google, Yandex, Bing, Yahoo vb. ) hangi sayfaların sürekli ziyaret edilip edilmediği biliyor. Bu sebeple web sayfanıza müşteri çekmek için sosyal medyayı kullanmak, web sitenizin SEO'sunu artırmanıza da yardımcı olur.
Soyal medya, müşterilerinize hızlı şekilde ulaşmanızı ve onlarla diyalog kurmanızı sağlar. Sosyal medyada bir şeyler paylaştığınızda kolayca sürecini izleyebilirsiniz. Buna müşteri yorum ve geribildirimler dahildir.
Bu Yorumlara ve geri bildirimlere yanıt verip ilgilenirseniz, müşterilerini önemseyen, ilgilenen bir şirket olursunuz. Bu, kitlenizle daha iyi etkileşime girmenize yardımcı olur.
Sosyal Medya'nın Önemi
Sosyal medya yönetimi, günlük hayatın ve alışverişin can damarı haline gelmiş durumda. Bu sayede sosyal medya pazarlamacılığı her işletme için birçok faydaya sağlar hale geldi.
Sadece Türkiye'de bile 84 milyon nüfusun yaklaşık %55'ünü oluşturan 45 milyon aktif internet kullanıcısı, mobil uygulamalarla her an her yerde sosyal medyayı kullanıyor.
İş dünyasına da yeni rekabet ortamı olan sosyal medya, profesyonel sosyal medya yönetimi ile doğru bir şekilde kullanıldığında tahmin ettiğinizden çok daha fazla insana ulaşmanızı sağlar.
Sunduğunuz ürün veya hizmetin, istediğin hedef kitlene ulaşması için görsel tasarımlarınıza özen göstermelisiniz.
Profiliniz Nasıl Olmalı?
Kullandığınız sosyal medya aracı Facebook, Instagram, Youtube, Twitter, Linkedin, Snapchat, TikTok gibi platformlardan hangisi olursa olsun sayfanda görsel bütünlük sağlamalısınız.
Yerel bir mağazaya girdiğinde raf, vitrin gibi tüm alanların uyumlu olması, tasarımsal, sade ve anlaşılır olması nasıl hoşuna gidiyorsa, aynı durum sosyal medya tasarımı için de geçerlidir.
Profil fotoğrafınızdan kullanıcı adınıza, yaptığınız paylaşımlardaki yazı tiplerinden görsellerin formatlarına kadar her noktada görsel bir ilişki kurmalı, rastgele paylaşımlardan da uzak durmalısınız.
Sosyal medya hesap yönetimi ile kurumsal kimliğinle ve yaptığın işle başarıyı bizimle yakalayarak hedeflerinize ulaşmak isetrseniz bizimle iletişime geçebilirsiniz, WebApp.